Jacomijn.reismee.nl

8. Wat doe ik zoal ?

Lieve mensen. Het is hier voor mij het paradijs.

Ik ben heel tevreden cq gelukkig hier. Met mijn kamer, uitzicht vanaf mijn terras op een vijvertje met vissen, met de natuur om mij heen, het groen, de prachtige bloemen, het strand. Balinezen zijn vriendelijke, behulpvaardige mensen.

s-Morgens ontbijt met veel fruit in een open restaurant met uitzicht op zee. Dan de keuze strand, dit is s'morgens het fijnst. s-middags regent het vaak een uurtje, echter de temp. blijft lekker. De natuur is zo mooi en alles is erg relaxed Koffie zet ik vaak in mijn huisje.

Ik heb een kleine thermobeker en zet heerlijk filterkoffie, waarvan ik op mijn terrasje geniet en veel mensen begroet die langs lomen en een praatje maken. Of ik drink koffie bij Mona Lisa, een otmoetings plaats voor veel OBI-gasten uit naburige hotels. Ik ben bij Annelies op bezoek geweest. Zij woont in het park naast mij en de parelman kwam bij haar op bezoek. Ik heb een ketting en armband gekocht.

Op maandag en donderdagmorgen ga ik om half acht naar Tsa Tsji. Hier moet ik een kwartiertje voor langs het strand wandelen om naar Sindhu Beach te gaan

en wat hoor ik daar ? Goedemorgen Mijnie, het is Yvon Korver. Zij woont hier een half jaar in de buurt. Even later haar man Rens. Met Rens heb ik bij BP gwerkt. Hij loopt elke morgen vroeg hard. Heel apart zo s-morgens vroeg langs het strand. De winkeltjes gaan open en cafetje zetten hun stoeltjes buiten. Heerlijk rustig en fris.

Soms sta ik om 6 uur op om naar de zonsopgang kijken en dan die rust op het strand !!

Massage

Heerlijk die massage's. Al 3 keer voetreflex en 2 x een volledige lichaamsmassage bij een erkende salon. Geadviseerd door Jan Brouwer, onze steun en toeverlaat. Hij doet al 8 jaar hier de organisatie.

Schilderlessen

Ik heb 1 les van de 5 gehad. Dit doet Co Schouten.Hij woont op Bali.

4 febr. gaan we met een groepje naar hem thuis voor een lezing over Bali, incl. javaans Diner.

Uit eten

Om 7 uur spreken we met elkaar af in de lobby en zoeken dan een restaurantje uit. Vaak ook bij het strand. Het eten is verrukkelijk en spotgoekoop. Gem. 5 Euro.

Meestal zijn we met zijn zessen. Over de dames van de eetclub zal ik in een volgend verhaaltje meer uitwijden.

Lunch

Tussen de middag ga ik even naar mijn huisje en daar eet ik dan een bruine boterham met kaas.

Lekker na al indische eeterijtjes

Excursies

Ik heb er nog maar eentje gedaan. Ik ga hier later meer over vertellen. over de rijstvelden. tempels, ceremonies enz.

Hartelijke groeten voor iedereen van Mijni (25 januari 2012)

Reacties

Reacties

Petra

De rust straalt van jouw verhaal af en hoe treffend geef je het weer. Plan, plan, zoals ze in Indonesië zeggen. Wil je eigenlijk nog wel weg??? Je klinkt zo gelukkig en tevreden.
Wat een gek idee om zomaar op het strand in verweggistan door een bekende gegroet te worden.
Groeten van Petra

Douwe de Wagt

Als je Rens ziet ,doe hem de groeten van mij.
Ik ben inmiddels ook weer gaan schilderen de 2e les
maar ik moet het in Oostvoorne doen!!
Wij gaan Vrijdagnacht met wintersport in oostenrijk er ligt veel sneeuw . Wij hopen niet te veel op de autosnelweg?

Geurt en Henny

We zien het helemaal voor ons hoe je daar op het strand wandelt en 's avonds een eethuisje uitzoekt, ze zijn er te kust en te keur.En lekker overal. Lekkere saté op een houtskoolvuurtje.De natuur is prachtig daar, die rijstvelden.We zijn benieuwd naar al je verhalen.
Groetjes Geurt en Henny

marjolein

Oh, wat fijn dat je het zo naar je zin hebt.
De rust en genot straalt van je verhaaltje af.
Geniet maar lekker door en dan genieten wij in de regen (maar dan hele dag) van jouw verhalen.
Dag

Marja

Hallo Mijnie,

Wat geniet je toch. Heel leuk voor je.
Wij gaan morgenochtendrand vroeg naar Lanzarote.
Ben heel benieuwd hoe het daar is.
Groetjes van Marja en ook van Jacques

Marja

Sorry Mijnie ik maak er een rommeltje.
Ik vergat mijn tikfout te deleten.
Marja.

annemieke

Dag Mijnie,

Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, de rust straalt van de verhaaltjes af.
Super, die massages, als je terug bent wil ik daar natuurlijk alles van weten.

Geniet en groeten van Annemieke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!