Jacomijn.reismee.nl

20. Op bezoek bij de Priester en de Blue Mountains

Van 15 - 22 maart zijn we naar de Blue Mountains geweest en met zijn zessen gelogeerd in een grote Engelse Cottage midden in de natuur van Kaloomba. Met wie ? Maria en Kim, zij is Italiaans en hij Australisch, Desiree en Leo, zij van Zuid Afrika en hij van Brabant, Theo, de broer van Leo, hij is getrouwd met Cheryll en zij is van de Pacific Eilanden (zij was er niet bij) en Mijnie, een echte Hollandse. (Desiree en Leo, is de fam. waar ik verblijf). Vaak hangt er een blauwe waas in de bergen en wij maken mooie wandelingen met elkaar. Ik knap helemaal op in die rust van de natuur. Er is ook een muziekfestival met artiesten van UK en Amerika, ik geniet van hun prachtigemuziek en zang.We hebben een heerlijke week en iedereen is heel aardig en vriendelijk, vooral Maria, met haar Italiaanse achtergrond, werkelijk een schat van een vrouw.

Sydney

Donderdag 22 maart (mijn verjaardag) rijden we naar Sydney voor een bezoek aan Faith en Bruce, zij is donker-Afrikaans en hij Australisch. Je weet niet wat je hier ziet, echt een huishouden van Jan Steen, alles kan hier. Waar een bed is kun je slapen, waar eens stoel staat kun je zitten en er is altijd wat te eten.

Faith kookt 2 x per week voor de Kath. Kerk, waar de minder bedeelden dan komen eten.

De Priester Gerrit Kraan is een Nederlander. Hij is in 1959 hier naar toe gekomen en is 83 jaar. Hij wil graag mij ontmoeten om zijn moedertaal te spreken. We hebben heel interessante gesprekken over zijn jeugd in Utrecht, zijn ouders, vader was turfsteker in de Vinkeveense Plassen en zijn 9 broers en zusters. Hij spreekt perfect Nederlands. Ik vond dit zeer waardevol en wij hebben nog wat vertrouwde gesprekken gevoerd over het 'heengaan' van degene, die je dierbaar zijn.

Het huis van Faith en Bruce is mooi gelegen in een buitenwijk van Sydney met heel veel groene bossages, waar soms kleine slangen uit te voorschijn komen. ( ze kunnen hun kop oprichten en je aankijken, volgens Bruce). Prachtige vogels in de bomen, kakatoes en kleine papagaaien en nog meer gekleurde vogeltjes. Ook spinnen zo groot als je hand, maar dat is minder.

Wij hebben ook de stad Sydney bezocht met het beroemde Opera Huis en een tocht gemaakt door de haven.

Zuid Afrikaans Feest

Zaterdagavond zijn we naar een zuid-afrikaans dansfeest geweest. Iedereen is op de dansvloer, ik heb voor deze gelegen ' dansschoenen' van Desiree gekregen en iedereen brengt lekkere hapjes en zijn eigen wijn mee. Zondagmorgen uitgenodigd bij vrienden voor een brunch. Dat blijkt een barbecue te zijn met een glas wijn om half elf s'morgens. Proost.

We zijn hier met 15 man, met een Afrikaanse achtergrond. Zij zijn heel gastvrij en genieten is hun motto en de gesprekken gaan meestal over hun geboorteland Zuid Afrika.

Dit is voor mij toch weer een bijzondere en interessante ervaring.

Prettige zondag 25 maart, met de hartelijke groeten van Mijnie. Morgen de 26ste vlieg ik van Sydney naar Brisbane.

Reacties

Reacties

Petra

Ik vind het fijn dat je weer terug keert in het normale leven, maar wat zal ik je verhalen missen. Nog een aangenaam verblijf in Brisbane en een voorspoedige reis terug naar huis.
Hartelijke groeten van Petra

marjolein

Dan wens ik je een goede reis en naar wie ga je nog in Brisbane ?
Jij hebt veel mensen ontmoet en wat is iedereen gastvrij !
Maar ik vergeet je helemaal te feliciteren....dikke smakkerd voor je.
Ben ook zo benieuwd naar al je verhalen en foto`s.
Alvast een goede terugreis gewenst
Dag

Pien

Lieve Mijnie,
goede terugreis gewenst. Je ontmoet vast weer een spannend persoon of je maakt iets bijzonders mee.
Groetjes,
Pien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!