Jacomijn.reismee.nl

9. Op bezoek bij een Balinse familie en een huwlijksvoltrekking

27 januari zijn we met 4 dames naar kookles geweest bij een familie thuis.

De hele familie woont met elkaar. oma broers en zusters, kinderen in een huis, met kleine woonverblijven op een erf op het platteland.

We gaan eerst naar de markt om inkopen te doen, vooral veel koriander.

Kookles aan een grote tafel. Hakken en snijden en wokken. Maken veel Bumbu Bali, Nasi Kuning = gele rijst, sate en grookte kip (is net geslacht). We eten dit met elkaar op.

Dit is zo leuk. Omaatje geef ik klompjes. Ze brengt dit op een altaartje met wierook.

Voor de vele kinderen had ik ballonnen bij me en een plezier dat ze hebben en wij ook natuurlijk, na een kopje gemberthee gaan we tevreden naar ons hotel

Balinees Huwelijksvoltrekking.

Dit ceremonieel vindt plaats in een hotel bij het strand.

Prachtig hoe verzorgd en mooi gekleed de mensen zijn. De bruid is in het rood. Er zijn wel 600 gasten. dus een rijke familie. De muziek is prachtig melodieus. Toespraken duren wel een uur. Aan een klein tafeltje op het strand zit Mijnie onder het genot van een bananencocktail en een sateeje hiervan te genieten. Jan, onze gastheer komt ook kijken en stelt voor om ze te gaan feliciteren, maar dat gaat me te ver. Hij doet het wel.

Reacties

Reacties

marjolein

Waauw....ik zie het koken voor me en ruik de heerlijke geuren ook een beetje ;-)
Wat zal z`n bruiloft mooi zijn om te zien....prachtig al die mooie elegante sierlijke mensen.
Bofkont
En nog wat van de storm/onweer gemerkt, hier was het op het nieuws
Dag, ga nu je volgende lezen

elly tuk

Hoi Mijnie ik vind het heel leuk jouw belevenissen te lezen.
Het lijkt mij fantastisch zo de dingen met de mensen daar mee te mogen beleven.
Leuk hoor het lekker koken met elkaar en de feestelijke bruiloft mee te maken. Het zal er wel heel kleurrijk en mooi uit hebben gezien.
Geniet nog maar fijn.

Groetjes van Elly en Pim

Nico Wageveld

Ha die Mijnnie,

Voor het eerst dat ik op je "reismee" hoekje van het internet terecht kwam. Je hebt al veel beleefd lees ik. Van Citizen M, tot je huidige lokatie. Ik lees dat je het erg naar je zin heb en een leuke groep mensen om je heen hebt. En oude bekenden ontmoeten is geen toeval, want toeval bestaat niet. Zal vast een reden hebben. Ik ga vanaf nu je reisverhalen volgen en hoop nog vele mooie verhaaltjes te lezen. Geniet er maar van.

Groetjes Nico

Diny Brand

Mijnie ik geniet van je verhalen, ik zie het voor mij gebeuren.Wij hier in de kou jouw noorse haarband zou nu goed van pas komen!!
Ik wacht op de volgende aflevering. Diny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!