Jacomijn.reismee.nl

11. Excursies

Er is veel te zien op Bali.

Ik heb 2 musea bezocht met veel Nederlandse schilderijen van kunstenars die lang op Bali hebben gewoond. Tempels bezocht met een openlucht theater waar de cak cak apendans wordt opgevoerd. Tocht de bergen met uitzicht op een meer.

2 en 3 febr, ben ik met 8 deelneemers een nachtje naar de hemel van Bali geweest.

Een stilte paradijs, hoog boven in de bergen,

Een prachtig huisje met een immens grote badkamer, alles met natuurlijke materialen en

te midden van de rijstvelden. Wel veel insecten en ik sliep ook onder een klamboe.

De prins en princes

Op de heenreis hebben we eerst een bezoek gebracht aan het koninklijk paleis, eeen Puri ( er zijn er nog 8 op Bali). Ontvangst door de Prins, een bloedmooie man. Ik sta met hem op de foto !

Zijn vrouw is ook wondermooi. Een rondleiding door hem gehad, door een eeuwenoude geschiedenis. 7 generaties liggen hier begraven. Met elkaar koffie gdronken met zalige zoete hapjes. De princes liet een fotoalbum zien van haar kinderen. Ik een foto van Bas en Marloes, stond in mijn camera. Op een gegeven moment toen het gesprek stokte, vroeg ik of ze ook op facebook zaten. 'de prins zei' not me, but my wife' en dat was een klapper. De princes zat echt op haar stokpaardje en vertelde ook nog dat ze een 'wedding planner'is.

Je kunt daar in het paleis met veel ceremonieel trouwen.

Bij Co Schouten, mijn tekenleraar, een lezing over de Memoires van een Balinese Prins, bij hem thuis gegeven, onder het genot van een javaans diner. Het boek is trouwens ook in het Nederlands te koop.

Zondag naar een Raden Mas, iemand van adel, vvor een masker en wajongpoppen verzameling van 30.000 poppen.

Nog 2 weken te gaan. Ik oe nu geen tours meer en blijf in de buurt. Er is zoveel te zien en te beleven hier.

Groeten van Mijnie

Reacties

Reacties

ELLY ROG

Hoi Mijnie, Ik geniet van je verhalen. Ik zie het al helemaal voor me! Veel plezier daar!

mieke groeneveld

hoi mijntje,
ik denk dat de prinsen kinderen lang zo leuk,
niet zullen zijn als jouw marloes en bas.
geniet nog maar lekker.

Roos

O wat zou ik nu graag bij jou in de zon willen zitten, wij genieten mee van je verhalen en zijn elke dag nieuwsgierig of je weer wat leuks hebt meegemaakt met prinsen en knappe mannen.

elly tuk

Hoi Mijnie leuk weer je belevenissen te lezen.
Je uitstapje naar de hemel van Bali zal wel erg mooi geweest zijn. Tussen de rijstvelden.
De natuur daar zal wel erg mooi zijn. Ben heel benieuwd naar je foto's.
Geniet nog maar lekker de 2 weken, die je nog hebt daar.
Groetjes van Elly

Lilian en Douwe

Wat een belevenissen allemaal.Wij zijn de vorige week naar de wintersport geweest en het verschil in temperatuur zal wel zo'n 47 graden geweest zijn.De kleuren van jouw foto's en die van ons verschillen wel.Die van jou kleurrijk en van ons bijna alleen maar wit,maar wel heel erg mooi.
Geniet maar lekker verder,groetjes Douwe en Lilian.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!