Jacomijn.reismee.nl

16. Bij Henk en Mary in Adelaide

Maandag 27 februari, Wil's verjaardag. Hij zou deze dag 77 jaar zijn geworden.

Met Henk en Mary praat ik veel over Wil, Bill hier genoemd. Over leuke, goede en moeilijke dingen. Zij hebben hem heel goed gekend. Ik merk wel dat het verwerkinsprocess een lang pad is. Eenzaamheid is toch mij metgezel, en dat doet zeer, pijn. ik heb dromen waargemaakt, heelveel gezien, behalve die ene van huiselijk geluk en daar kan ik bedroefd om worden. Gelukkig heb ik veel goeds, vooral kleinkinderen.

Ik heb mijn best gedaan en zal mijn best blijven doen !! (ik vind dat ik dit wel kan schrijven, moet je lezen wat er soms in Libelle staat).

Nou, On the road again

Henk en Mary zijn gastrvrije mensen. Alles kan hier. Hun ex-schoonzoon Gordon, heeft zijn houten vloer laten behandelen en mag er niet op lopen. Hij logeert hier tussen de ontelbare knotten breiwerk wol. Mary breit en haakt dekentjes voor liefdadigheid doeleinden.

Hij heeft smorgens vroeg al ingewikkelde verhalen over 'shares', aandelen.

Je maakt ook je eigen ontbijt, koffie en lunch. S avonds is het Hollandse Pot.

3 a 4 keer per week gaan we om 7 uur in de morgen naar Senioren Zwemmen en een groot buitenbad. Dit is heel gezellig en goed voor mij. Dus Engels praten in het water.

Farm

We rijden naar de ver afgelegen boerderij van Marian en haar gezin. (dochter). en avonds om 10 uur kijken we naar een wedstrijd van Melissa's basketbal (ivm de warmte). s nachts rijden we weer uren door een stikdonker eenzaam land terug. Mc. Leod Daugher's is in dit gebied opgenomen.

Australiers zijn open en vriendelijk, gemoedelijk soms een beetje te gemakkelijk, maar dat komt door de warmte.

In het weekend was het 40 gr. C. Alleen goed toeven in de immens grote winkelcentra en binnen. Heet !! Vandaag dinsdag is het 24 gr. C. Dan is het gelijk koel en heb ik een vest aan.

Nog even over de pracht van de Eucalyptis bomen. Ik hou toch een beetje van dit immens uitgestrekte land.

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het is toch een hele tijd van huis

Reacties

Reacties

Pien

Fijn om weer van je te horen Mijnie! Je geniet, met anderen, maar het komt ook wel een beetje eenzaam over. Ik ben nog nooit in Australie geweest. Zou er heel graag eens willen kijken, daarom zie ik uit naar jouw reisverslag en je foto's. Kan je omschrijven hoe het ruikt?
Met eucalyptusbomen zal dat wel bijzonder zijn.
Welke dieren zie je? Groetjes en veel plezier.

Pertra

UItkijkend over de Connemara en midden in het landschap van Martin Toonder, lees ik jouw wederwaardigheden in een totaal ander landschap, Australië. Wij zijn druk mert onze schrijfcursus wat zeer inspirend werkt in dit gebied.
Groeten uit het groene Ierland naar een rood (outback) Australië

sjaan

Fijn Mijnie,alleen jammmer dat het zo heet is, maar dat hoort bij dat land.Ben je ook in de botanische tuinen van Adelaide geweest ? Groetjes hoor, veel plezier hoor.

KosBosexBPRN.

Mijnie, wat leuk om je reisverhalen te lezen; wat een globetrotter ben je. Gelukkig neem je er de tijd voor en kun je alles goed bekijken. Heel wat anders dan Oilmovements/accounts, hè? Ben best een beetje jaloers op je; heb er zelf als oud-Indieganger bijna 4 jaar rondgestruind en dat roept heimweh op. Groet de Aussies van de Watergeuzen. Zij weten ook wat natte voeten hebben betekend. Kusje van een 85-j. oudcollega.

marjolein.

Ja, mijnie, fijn om met mensen over `Bill` te praten en te weten dat zij hem ook door en door gekend hebben.
Knap hoor, dat je je eenzame ziel hier zo bloot legt, mijn petje er voor af.
Probeer van deze bijzondere mensen te genieten, maar dat doe je zeker hè ?
Fijne tijd nog toegewenst :-0

Douwe en Lilian

Ha die mijnie,
Leuk om te lezen over je ervaringen,in gedachten gaan we mee.Doe dan ook bij die hitte gelijk m,n dikke vest uit.Gauw daarna weer aan,want we kregen een dvd opgestuurd van de wintersport.dus bergen sneeuw en geen zon.Groetjes tot mails

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!