Jacomijn.reismee.nl

17. Ziektekosten, AOW en Leslie Ann Hardie

Als je 65 jaar bent ontvang je p.p. ca. 1700 Euro van de staat als pensioen. Vele hebben nog een extra inkomen van 'investments' die ze hebben gedaan en waar ze nu een lijfrente uit ontvangen.

Je hebt voor je pensioen nooit hoeven te betalen. De overheid zegt; Jullie generatie heeft ons land helpen opbouwen, wat ze met de volgende generatie zullen doen is niet zeker. Veel kunnen via hun werkgever een pensioen opbouwen. De overheid vergoed trouwens veel in subsidies (zonnepanelen enz), hier word wel misbruik van gemaakt.

Ziektekosten worden door de overheid betaald. Alles tot dure oorapparaten van resound toe. Voorwaarden zijn dat je preventief veel voor je gezondheid doet. Ze willen je uit het ziekenhuis houden ! Healthcheckes zijn verplicht. Fitness en Gym worden vergoed. Seniorenzwemmen is gratis. Met je 65+ kaart krijg je veel korting. Ik heb een tijdelijke kaart. Deze 3 weken heet ik dan ook 'Leslie Ann Hardie', dus de groeten van LA H.

(ps een volgende keer schrijf ik waarom ik zo ' gek' ben op de land)

Reacties

Reacties

marjolein.

Ziet er niet verkeerd uit, maar daar staat wel wat tegenover, wat sommigen doodnormaal vinden, maar anderen weer niet.
Moeilijk deze grens te trekken.
Maar daar gaat het goed volgens mij :-)
Fijne tijd nog.

Pien

In Australie weten ze hoe het moet!
Verdrink niet in het zwembad want dan heeft de echte LA H een probleem.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!